Tenko BottomCoat verwijderen

Meer
27 apr 2015 21:31 #745 door Frank
Voor iedereen met een stalen schip die nog in de Tenko BottomCoat staat, die zwarte rommel:

Als je dit per stuk in spuit met remmenreiniger (gewone van de action) en dan de (scherpe) krabber er in zet gaat het kaaltrekken tot op het staal of de primerlaag op het staal veel sneller!

de bovenlaag wordt zacht, de rest blijft hard. hierdoor gaat het als een mes door de warme boter.
Wel even een half gelaats maskertje op zetten en een overall aantrekken, want je bent hierna net zwarte piet.

Als je hem hierna nog even naschuurt met korrel 80 of 120 kan je hem zo in de epoxy primer rollen en daarna in de zelfslijpende AF zetten.

Welkom modern onderwater schip!

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 mei 2015 21:32 #764 door Camiel
Nog 2 cent: stickerverwijderaar...
heb waterlijntape eens verwijderd met stickerverwijderaar van HG. Een druppel trok een hele streep door de Tenco Black+Copper bottom coating tot op de Primocon! Het droop er gewoon van af!
En anders een goede boormachine met 3 lamellen Perago. De restjes met de tweehandige krabber van de gamma , die met vervangbare mesjes.

(Maar, ik blijf bij de "Cheapo Tenco" denk ik. Goedkoper. Want elk jaar schieten hele plaaten epoxy van het onderwaterschip bij de Bonito. Het staal werkt tijdens het op- en van de bok plaatsen denk ik. oud zeilschip 1964)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden
Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour