× Welkom op Zeilerspraat.nl!

Vertel hier aan ons wie je bent, waar je van houdt, wat je graag eet en waarom je lid geworden bent van deze website

Beginnend zeiler

Meer
25 okt 2015 03:31 #937 door Sloe Gin
Hallo forumleden,

Ik zal mij eerst even voorstellen voordat ik verder ga.
Ik ben Bert en heb samen met mijn vrouw Annelies 2 jaar geleden een Maxi 77 aangeschaft.
Na 2 keer met een klant op een Compromis 720 meegevaren te hebben waren wij enthousiast genoeg geworden om zelf naar een zeilbootje uit te gaan kijken.

Initieel wilden wij een drijvende caravan om van A naar B te zeilen en hebben zonder enige kennis dus voor de Maxi 77 gekozen omdat deze zo lekker stabiel aanvoelde en het bed in de punt 2 meter lang zou zijn.

Ondertussen na 2 jaar een stuk wijzer geworden en gaat het interieur en de motor volledig op de schop.
Bed word 10cm verlengd en het interieur word t.z.t. vernieuwd.
De motor word deze winter gereviseerd of vervangen en het plan is om de romp en het dek nog in 2016 van een 2c verfsysteem te gaan voorzien.

Electra, staand en lopend wand heb ik afgelopen jaar al vervangen en de nodige navigatie apparatuur vernieuwd.

Het initiele plan is na twee jaar niet gewijzigd en ondertussen is Annelies ook steeds enthousiaster aan het worden.
We zijn dan ook in voorbereiding om ooit de oversteek naar b.v. Lowesoft te maken en zijn druk doende onze kennis en de boot naar een hoger plan te brengen.

Wij varen van April tot Oktober aangezien we niet van slecht weer genieten en ik zodoende ook tijd maak om in de winters aan de boot te kunnen klussen, want ik ga liever op pad als klussen in de box.

Verder zullen jullie merken dat ik (gezond) eigenwijs ben, zonder koppig te zijn en wens jullie dan ook veel plezier met mij.

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2015 12:11 #940 door Frank
Welkom!

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."

Meer
28 okt 2015 22:11 #945 door Fer
Welkom op het forum Sloe Gin

Tijd voor maken pagina: 0.599 seconden
Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour