Niet starten Farymann A30

Meer
17 jan 2016 01:21 #1003 door Henk
Ik heb in mn zeilbootje de Racorfilter&gasoliefilter van Farymann A30 vervangen.
Verder zeefje in opvoerpomp gereinigd evenals zeefje in banjobout.
Verstuiver laten reviseren en afgeperst 170 kg/cm.
Smeerolie ververst etc.
Alles ontlucht dus op Racor, aan opvoerpompje en op brandstofpomp d.m.v. hendeltje
opvoerpompje.
Er lopen vanaf dieseltank 2 leidingen naar motor 1 voor verbruik, 1 voor retour.
Wanneer ik motor nu met slinger rondtorn met kleppenlichter open dan hoor je het karakterestieke
'gekraak'van de verstuiver.
Leidinkje aan verstuiver losgehad en er komt gasolie uit.
Nu echter wil motor niet meer starten, zelfs niet met 'koudstarthendel'naar boven.
Ook niet wanneer ik startpiloot in luchtfilter spuit.
Ik snap er echt niks meer van, wat kan nu nog de oorzaak zijn??

Hoop dat iemand me verder kan helpen.

mvrgr. Henk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 11:07 #1004 door Fer
Te weinig compressie , het kan zijn dat de verstuiver niet goed afdicht op de kop

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 11:38 #1007 door Henk
Compressie genoeg en verstuiver sluit goed af; zelfs nog wat copaslip op hals gesmeerd.
Ook gekeken naar 'schuif brandstofpomp via carterontluchting, deze werkt ook naar behoren.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 12:02 #1008 door Fer
de er is een nieuwe brandplaatje in gezet.

verstuiver wel vakkundig gereviseerd.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 12:34 #1009 door Henk
Nieuwe verstuiver nozzle is Bosch bij Boschdealer gedaan en gezien wanneer afgeperst.
Motortje wilde daarvoor al ineens niet meer starten.
Dat is ook de reden dat ik het gehele circuit gereinigd heb.
Brandplaatje snap ik niet?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 12:38 #1010 door Henk
Zou het evt. kunnen dat door al dat gestart er teveel gasolie op cilinder staat?
Snap nl. ook niet waarom hij niet even aanslaat op startpiloot.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 12:51 #1011 door Fer
Een verstuiver moet koud op de kop worden gemonteerd en som met een koperen ringetje (brandplaatje) ik kan niet nagaan of bij deze motor dit ook moet. Geen pasta op de afdichtingvlakken smeren dit geeft compressie verliest

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 13:15 #1012 door Henk
Deze heeft een koperen ring,deze is ook vervangen.
Zou normaal toch wel eens aan moeten slaan op startpiloot?
Weliswaar niet de manier, maar ja.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 16:01 #1014 door Fer
Als startpilot niet werk zal er waarschijnlijk geen compressie druk worden opgebouwd.
Staat de stop knop wel goed afgesteld

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 17:55 #1020 door Henk
Ik zie nergens stopknop als ik gas geheel terugneem valt ie normaal stil.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jan 2016 18:31 #1022 door Fer
Er is nog een test die je kan doen
Dat is de verstuiver eruit halen en aan de verstuiverleiding vast maken dan de motor even op de startmotor laten lopen om de zien of de verstuiver verneveld.
Let op!! doe wel even de buitboordkraan dicht. Als de motor maar niet wilt aanslaan en er wel water in het blok word gepomp krijg je waterslag.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2016 12:08 #1023 door Henk
Ok, ga ik proberen, bedankt.
Ik hoor echter verstuiver kraken, dus denk ik dat hij wel verneveld.
Moet ik wel retourleidinkje afdichten met boutje o.i.d.
Zal wel over 3 weken zijn, want ben nu in Frankrijk.
Vind het nog steeds vreemd dat hij dan niet even een klop geeft op startpiloot.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2016 14:25 #1024 door Fer
Het is idd vreemd

Doet de gloeibougie het wel? Die is echt nodig en start pilot werkt dan ook niet

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2016 17:00 #1025 door Henk
zit geen gloeibougie in.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2016 18:43 #1026 door Fer
klopt

ik haal jouw topic en die van een ander door elkaar, zelf probleem

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2016 18:45 #1027 door Fer
als de verstuiver kraakt dan zal het wel goed zitten met de verstuiver , het ging mij meer om dat constateren dat de persklep wel werkte.

als er geen druk op de leiding blijft staat wil de boel ook niet goed lopen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 jan 2016 17:41 #1028 door Henk
Ik heb er nog eens over nagedacht waarom motortje ook niet wil aanslaan op startpiloot:

Het enige wat nu nog in mn gedachten komt, is dat er een klep niet meer goed afsluit.
Dan zuigt motortje ook geen lucht (dus ook geen startpiloot)meer aan.
Heb ik het bij het juiste eind??
Ik voel wel dat er compressie is bij rondtornen, maar is dat voldoende?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 jan 2016 19:49 #1029 door Fer
Je heb het idd bij het goede eind , als er een klep niet goed sluit zal er geen of te weinig compressie zijn om de brandstof tot ontbranding te brengen.

Vandaar in de eerdere post over er wel compressie is.

Bij mij motor is de compressie laag en kan de motor redelijk makelijk met de hand ronddraaien , een motor met goede compressie is dit een stuk lastiger

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jan 2016 12:48 #1030 door Fer
Ik heb met en ander forumlid contact gehad en die heeft herkend en soort gelijk probleem, de hogedrukpomp gehad niet genoeg brandstof. Hoge drukpomp gaan zelf stuk maar als alles is uitgesloten blijft er niet veel ander over.

De pomp is naar Noord-Hollands motor revisie gebracht, deze mensen zijn Farymann fan en hebben de pomp gemaakt. de pomp gaf niet genoeg brandstof

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden
Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour