× Stel hier al je korte vragen die geen eigen topic nodig hebben

Lekkage / leakage waterpump Volvo Penta md2020

Meer
25 juli 2015 15:12 - 28 juli 2015 14:57 #830 door Freedom
Eenvoudig te repareren waterpomp lekkage Volvo Penta MD2020 >> de waterpomp is ontworpen om water-lekkage net zo eenvoudig te repareren als een vervanging van een impeller. Dus het is heel eenvoudig om de rubber "water" keerring te vervangen.

Mijn waterpomp had ongeveer 3 jaar een beetje (zee)water-lekkage.
In het begin dacht ik dat het een moeilijke klus was om de waterpomp te repareren. Vooral na het lezen van informatie op het web (vaak over "totale pump-revisie").

Er is onjuiste informatie over corrosie van de (zee)waterpomp as >> dit zal niet gebeuren omdat de as is gemaakt van roestvrij staal >> bedenk, de as is altijd in contact met (zee) water in de pomp.
(Corrosie van de metalen veer in de rubberen afdichting (keerring) gebeurt, maar dit is de (water) keerring / afdichting die eenvoudig te vervangen is!)

Er is ook onjuist informatie over waterlekkage in de lagers >> de lagers bevinden zich in een olie-omgeving afgesloten door een tweede identieke rubberen afdichting / keerring. De metalen veer van de tweede keerring corrodeert niet, omdat deze wordt beschermd door olie. Deze "olie" keerring / afdichting gaat langer mee >> het is niet nodig deze identieke keerring tegelijk te vervangen. Het zal wat lastiger zijn om deze "olie"keering te vervangen.

Dus, probeer eerst de eenvoudige manier! Bekijk de afbeeldingen.

Met vriendelijke groet, Vincent / Bavaria 32

Sealing ring artikelnr. 833996 1 keer.
Impeller pakking voor 7403 impeller
Te koop bij dieseldokter.nl

English:

Easy to repair waterpump leakage Volvo penta md2020 >> the waterpump is designed to repair water-leakage as easy as a replacement of an impeller. So it is very easy to replace the rubber "water"seal.

My waterpump had a little bit fresh water leakage for about 3 years.
In the beginning i thought it would be a difficult job to repair the fresh/sea waterpump. Especially after reading information on the web ( often about "total pump-revision").

There is incorrect information about corrosion of the (sea)waterpump axis >> this is will NOT happen because the axis is made of stainless steel >> remember, the axis is always in contact with (sea)water in the pump.
(Corrosion of the the metal spring in the rubber seal happens, but this is the seal which is easy to replace!)

There is also incorrect info about water leakage into the bearings >> the bearings are in an oil environment closed by a second identical rubber seal. The metal spring of this second seal will not corrode, because it is protected by oil, so this "oil"seal lasts longer, it is not necessary to replace this identical seal. It will be more "difficult" to replace this "oil"seal

So, first try the simple way! See images.

Kind regards, Vincent / Bavaria 32

Sealing ring partnr. 833996 1 x.
Impeller seal for 7403 impeller
for sale at dieseldokter.nl






















Laatst bewerkt: 28 juli 2015 14:57 door Frank.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 juli 2015 14:52 #836 door Frank
Goede informatie!
Voortaan graag Nederlandse tekst voor Engelse. Ik heb eht dan ook even omgedraaid

We zijn een Nederlandse website en Nederlands is dus ook onze hoofd voertaal.

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 2.867 seconden
Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour