Open CPN ECN-kaarten.

Meer
27 dec 2014 16:28 #640 door Duco
Betreft Open CPN.
Bij het laden van de ECN kaarten bleef ik vastlopen op SLCONS 1863/4730.
Vermoedelijk zijn de schuldigen 1R5SR001.000, 1R5SR002.000 en 1R5SR003.000.
Nadat ik deze files uit de gedownloade kaarten verwijderd heb werkt het programma en loopt niet meer vast.
Waar ik nu nog problemen mee heb is dat ik telkens maar een stukje kaart zie. Als ik op een groenomlijnd vakje klik wordt dat stukje uigepakt en zie ik de rest niet.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2014 18:02 - 29 dec 2014 18:04 #641 door Frank
Hey Duco,

heb je ons stappenplan al gevolgd?

zie zeilerspraat.nl/forum-index/digitale-nav...clusief-kaarten.html

en vooral de stappen 32 t/m 37 zijn belangrijk

32. Sluit OpenCPN
33. Ga naar Start en type CMD in het uitvoer/zoek vak
34. Doe cd \
35. Type “cd Program Files (x86)” en dan” cd OpenCPN” of het pad waar je OpenCPN geïnstalleerd hebt
36. Type nu “opencpn /unit_test_1”
37. OpenCPN wordt nu gestart en begint de ENC kaarten in te laden en om te zetten naar S52. Dit duurt enige tijd. Doe dit dus bij voorkeur thuis al even.
Krijg je op de een of andere manier een foutmelding? Sluit dan OpenCPN en voer nogmaals opencpn /unit_test_1 uit. Je ziet nu OpenCPN de kaarten nalopen en af en toe wat opnieuw berekenen. Het kan zijn dat het een aantal maal fout gaat. De rijkswaterstaat kaarten hebben regelmatig kleine foutjes die verhinderen dat we ze in kunnen laden. Noteer dus wel even daar waar het fout gaat.

tijdens het maken van deze How-to faalden we op SLcons 1863/4730.
Ook bleef het op dit punt fout gaan. Dit is duidelijk een fout in de rijkswaterstaat data maar de kaart functioneert verder gewoon goed als we OpenCPN starten. Dit negeren we dus maar even.

Je ziet dat wij ook exact op dezelfde plek vast lopen.
Voor de werking van open cpn maakt het niet uit omdat we de kaarten laten verwerken door het commando opencpn /unit_test_1 te geven. hier forceren we het omzetten mee zodat dit niet meer hhoeft tijdens het gebruik.

in de praktijk lopen we niet meer tegen de foutmelding aan, dus negeren wij het

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Laatst bewerkt: 29 dec 2014 18:04 door Frank.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2014 22:33 #642 door Duco
Hoi Frank,
DE stappen had ik uitgevoerd maar ik bleef problemen hebben tot ik de genoemde files verwijderd had.
Misschien moet ik ze nog een paar maal doen. Hopelijk zie ik dan een complete kaart en geen stukjes meer.
Joost

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 dec 2014 09:08 #643 door Ferry
soms zijn die enc file's niet helemaal zuiver.
meestal als er een nieuwere versie komt dan is het opgelost.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.115 seconden
Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour